Mi?

Könnyű gyakorlat az egyensúlyozási képesség megőrzésére. A beltéri gyakorlatokhoz tartozik, de a témához az Egyensúly modulban is találsz leírásokat és gyakorlatokat.

Miért?

60 felett egyre nagyobb a veszélye az eleséshez kötődő baleseteknek. Ezek a látás és a hallás megromlására, a lábak elgyengülésére és a lassuló reakcióidőre vezethetők vissza, melyek gyakori velejárói az idős kornak. Nem is lenne ezzel probléma, ha ugyanakkor a csontok nem válnának egyre porózusabbá, márpedig az ilyen csontok könnyen törnek és nehezen gyógyulnak. Elég egyszer elesni (vagy csak az eleséstől rettegni) ahhoz, hogy az embernek elmenjen a kedve a mozgástól, vagy félni kezdjen a túlságosan aktív életviteltől, ez viszont megint csak jelentős hatással lesz a mindennapi közérzetre. A gyakorlatok rendszeres elvégzésével javul az erőnlét és az egyensúly, és csökken az elesés kockázata.

Hogyan?

Helyezz egy kötéldarabot vagy sálat S alakban a padlóra! Lépj át a kötél felett, majd vissza! Ezután lépj oldalt a kötél mellé, és vissza! Haladóknak ajánlható az egyensúlyozás a kötélen, oda-vissza.




      Rövid bevezetés
      Jóga
      Aqua fitnesz
      Pilates
      Lépcsőzés
      Videók