Mi?

A lábak pihentetését és a hát erősítését szolgáló gyakorlat.

Miért?

A gyakorlat erősíti a hátat, a lábakat és a farizmokat.

Hogyan?

A padlóra készíts ki matracot vagy több pokrócot! Feküdj a hátadra, és hajlítsd be a lábaidat! A lábfejek a csípővel párhuzamosan állnak, karok a test mellett nyugszanak a földön.

Lélegezz nyugodtan! Most emeld meg lassan a derekadat, majd engedd vissza a matracra (a gyakorlottabbak hosszabb ideig is kitarthatják)! A gyakorlat úgy is elvégezhető, hogy először a jobb, majd a bal lábadat nyújtod ki.

A beltéri sportok előnye, hogy a gyakorlatok ülő helyzetben is, bármilyen széken elvégezhetők. A következő könnyű hajlító gyakorlat szintén a hátizmokat dolgoztatja meg. Ülj le egyenes háttal! Emeld meg a bal lábadat, tartsd néhány másodpercig nyújtva, majd próbáld meg a jobb kezeddel elérni a lábujjaidat!

Fontos, hogy a lábadat tényleg egyenesen tartsd –nem gond, ha nem éred el a lábujjaidat, csak nyújtózz ki olyan messzire, amennyire csak bírsz!

A gyakorlatot ismételd meg úgy, hogy a jobb lábad ujjait próbálod meg elérni a bal kezeddel! Mindkét oldalon ismételd 6 alkalommal! Ha rendszeresen gyakorlatozol, sokkal könnyebben eléred majd a lábujjaidat.




      Rövid bevezetés
      Jóga
      Aqua fitnesz
      Pilates
      Lépcsőzés
      Videók