Mit?

A pilates olyan gyakorlatokat tartalmaz, melyek egyszerre edzik a testet és a lelket, és bármilyen életkorban elvégezhetők. Különösen 50 felettieknek ajánlott, mert ebben a korban kezdjük elveszíteni erőnket az izomtömeg csökkenése miatt. 60 éves kor felett testünknek bizony segítségre van szüksége, hogy normális működése fennmaradjon.

A Pilates kerüli az test extrém terhelését és mindig a természetes egyensúlyra törekszik. A technika a hát és a has izmainak tornáztatásával javítja a test stabilitását, a testtartást, és gyakran a biztonságérzetet is. A Pilates remek lehetőség a testmozgásra azoknak, akik hátfájdalmaktól szenvednek, könnyen kifáradnak vagy csontritkulásuk van.

Miért?

Mint az előzőekben kifejtettük, a Pilates gyakorlásával bármely korcsoport képviselője erősebbnek, mozgékonyabbnak és rugalmasabbnak fogja érezni magát. A gyakorlatok általánosságban javítják a fizikai és szellemi koordinációt.

Ha a Pilatest választod:

  • izmaid tömege és ereje megnő
  • tested rugalmas marad
  • általános fizikai állapotod javul
  • testi és szellemi koordinációd javul
  • a stresszhez kötődő tünetek gyengülnek
  • önbizalmad és önbecsülésed megnő.

Hogyan?

Az alábbiakban néhány Pilates gyakorlatokra vonatkozó ajánlást osztunk meg veled.

Először: A legfontosabb az, hogy figyelj arra, mit mond a tested és légy tisztában a teljesítőképességeddel!

Másodszor: a foglalkozások megszervezésével kapcsolatban →

  1. Napirendedben válaszd ki a megfelelő időpontot a gyakorlatok végrehajtásához! Lehetőleg minden nap ugyanabban az időpontban végezd az edzést, mert így a tested könnyebben hozzászokik a gyakorlatokhoz!
  2. A helyiséget, ahol tornázni fogsz, készítsd elő a célra! Csendes szobát válassz, ahol edzés közben semmi nem vonja el a figyelmedet (pl. TV, telefon, stb.)! Igyekezz nyugodt környezetet teremteni!
  3. Koncentráció: Ha szükségét érzed, hallgass nyugodt, hangszeres zenét! Ülj le, relaxálj, hunyd be a szemed és érezd a tested! Immár készen állsz a gyakorlatokra! smiley

Tekintsd meg az instrukciókat tartalmazó Pilates videónkat vagy olvasd el a kiválasztott gyakorlatok leírását!

Bemelegítés

1. Légzőgyakorlat:

  • Ülj le és engedd le a vállaidat! Hunyd be a szemedet, és képzeld el, hogy a fejed búbjáról egy fonál fut fel a tetőre, ami a nyakadat és az egész testedet felfelé húzza!
  • Egyik kezedet tedd a bordáidra, a másikat pedig az alhasra!
  • Végy mély lélegzetet az orrodon keresztül!
  • Lassan fújd ki a levegőt, közben próbáld az összes levegőt kipréselni a tüdődből!
  • Újabb mély levegővétel következik.

A gyakorlatot 5-6 alkalommal ismételd!

2. Mikor levegőt veszel, emeld fel a karjaidat és amikor kifújod, engedd le őket! Ismételd 5-6 alkalommal!

3. Emeld fel a karjaidat, a testedet fordítsd balra, majd a bal karodat engedd le! Ezután fordítsd a tested jobbra, és engedd le a jobb karodat! Ismételd 5-6 alkalommal!

4. Emeld fel mindkét karodat vállmagasságba, és fordítsd el a testedet, először jobbra aztán balra! Ismételd 5-6 alkalommal!

5. Zárd a lábaidat, aztán a bal lábadat emeld el kb. 5 cm-re a földtől, majd engedd vissza! Utána a jobb lábaddal végzed el ugyanezt a gyakorlatot! Ismételd 5-6 alkalommal!

6. Fordítsd balra a fejed, és óvatosan nézz hátra, amennyire szeretnél vagy amennyire tudsz, ezután csináld meg ugyanezt balra, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe! Ismételd 5-6 alkalommal!

Nézd meg Pilates videónkat is!




      Rövid bevezetés
      Jóga
      Aqua fitnesz
      Pilates
      Lépcsőzés
      Videók